Плани-схеми для самостійної роботи
з підручником і додатковою літературою
(з підр. Всесвітня історія. 8 клас. Авт..:О.В. Гісем, О.О.
Мартинюк)
Як написати реферат?
1.
Уважно
розберіться, за якою темою слід підготувати реферат.
2.
Опрацюйте
літературу з цієї теми.
3.
Визначте,
у якій послідовності будете висвітлювати матеріал. Складіть план реферату.
4. Реферат пишеться за таким планом:
►у вступі ви пояснюєте важливість і актуальність обраної
теми. Звертаєте увагу на те, що і як будете описувати;
►в основній частині розкриваєте зміст
реферату;
►у закінченні формулюєте головні підсумки та висновки, яких
ви дійшли;
►наприкінці реферату подається список літератури, яку ви використовували.
Як скласти тези? (Тези —
стисло сформульовані основні положення статті, лекції, повідомлення, доповіді.)
1.
Прочитайте
текст, тези якого необхідно скласти.
2.
Поділіть
його на логічно завершені частини й дайте їм назву, тобто складіть план.
3.
Знайдіть
у тексті основні положення, які дають відповідь на запитання плану.
Як порівнювати різноманітні оцінки історичних явищ?
1.
Визначте
сутність кожної оцінки історичної події або явища.
2.
Спробуйте
з'ясувати, на що спирався автор, даючи цю оцінку, і визначте об'єктивність його
висновків.
3. Проаналізуйте наведені аргументи й логіку
наведених доказів.
4.
Зробіть
свій вибір на користь однієї з наведених оцінок і поясніть, чому ви зробили
саме такий вибір.
Як скласти повідомлення?
1.
Прочитайте
в підручнику матеріал, до якого ви складаєте повідомлення.
2.
Прогляньте
літературу, за якою ви будете його готувати.
3.
Складіть
план своєї розповіді.
4.
За
планом запишіть зміст повідомлення або складіть його тези.
5.
Подумайте
над тим, який ілюстративний матеріал доцільно використати.
6.
Під
час виступу з повідомленням не забувайте про виразність і правильність своєї
мови.
Як скласти історичний портрет?
1. Як
відбувалося становлення особистості історичного діяча?
1.1.
Де
і коли він народився?
1.2.
Де
і в яких умовах жив, зростав, виховувався?
1.3.
Як
формувалися його погляди?
2. Особисті
якості й риси характеру.
2.1.
Як
особисті якості діяча впливали на його діяльність?
2.2.
Які
з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3. Діяльність
історичного діяча.
3.1.
Схарактеризуйте
основні справи його життя.
3.2.
Які
успіхи й невдачі були в його справах?
3.3. Які верстви населення підтримували його
діяльність, а які ні, і чому?
3.4.
Хто
був його друзями, а хто ворогами, і чому?
3.5.
Якими
були наслідки його діяльності:
а) для
сучасників;
б) для
нащадків.
3.6. За
що людство пам'ятає цю людину?
4. Яке
ваше особисте ставлення до історичного діяча?
4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?
4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його
діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
Як працювати з історичним
документом?
1. З'ясуйте
походження документа.
1.1.
Хто
його автор?
1.2.
За
яких історичних обставин він з'явився?
1.3. Що являє собою документ за змістом і формою
(опис історичної події сучасником, оцінка події істориком, законодавчий акт
тощо).
2. З'ясуйте, яке завдання до документа ви маєте виконати і
що
для цього потрібно.
для цього потрібно.
2.1. Якщо
документ має поглибити ваші знання про якесь історичне явище, подію чи особу, — пригадайте, що вам уже відомо про це.
3.
Прочитайте
текст документа, з'ясуйте значення понять і термінів, що містяться в ньому.
4.
Спробуйте
виконати завдання. Якщо ви не можете це зробити, визначте, що вам заважає.
4.1. Зверніть увагу на те, як сформульовано
завдання; можливо, ви не зрозуміли поставленого завдання.
4.2. Уважно прочитайте документ ще раз, звертаючи увагу на зміст окремих речень.
Дуже корисні матеріали, користуватимуся ними під час підготовки до уроків. Дякую за допомогу!
ВідповістиВидалити